Правильне оснащення колісних візків: що потрібно знати

Візки активно використовуються в різних господарських сферах - від побутової до промислової. Незамінні вони в торгівлі, на складах, в ремонтній, будівельної, аграрної та комунальній галузях. Практика показала, що для кожного напрямку потрібно свій тип візки. Устаткування класифікується за різними ознаками, в тому числі за контактним шару коліс. Вибирається він в залежності від поверхні, на якій має бути експлуатувати візок. Це може бути асфальт, керамічна плитка, бетон, грунт. Від правильності вибору залежить цілісність покриття, ступінь його забрудненості. Контактний шар коліс виготовляється з матеріалів:

  • гума;
  • поліуретан;
  • чавун;
  • поліамід та інші види термостійкого пластика.

При виборі береться до уваги технічні характеристики кріплення опори: його розміри, діаметр, наявність або відсутність гальма. Враховується матеріал, з якого виготовляється обід, розраховується передбачувана робоче навантаження, температурний режим і можливість функціонування в агресивному середовищі.

Гумові колеса

Матеріали для виготовлення шинок коліс, розрізняються між собою технічними характеристиками. Це забезпечує варіативність їх використання. Контактний шар коліс вибирають виходячи зі специфічних властивостей гуми, таких як:

  1. Рівень твердості. Чим гума м'якше і еластичнішою, тим зручніше і легше пересувати візки.
  2. Ударопрочность. У деяких випадках потрібен особливий тип гуми - для великих навантажень.
  3. Підвищений електричний опір.
  4. Відсутність слідів на використовуваної поверхні.

Головний компонент гуми, призначеної для виготовлення контактного шару коліс візка, це каучук, що проходить попередню вулканізацію. Буває як натуральний, так і штучний. Процес вулканізації потрібен для зміни молекулярної структури каучуку, щоб надати йому жорсткість, міцність, жаростійкість.

При виготовленні шин для коліс і роликів використовуються типи гуми:

  • стандартна;
  • вулканізована;
  • термопластичная.

Тип матеріалів вибирається залежно від зони експлуатації візка.

Колеса зі стандартними гумовими шинами: властивості і можливості

Контактна поверхня коліс і роликів із стандартної гуми застосовується на візках, що використовуються всередині приміщень з грубим статевим покриттям. На ньому можуть бути присутніми нерівності і шорсткості. Характерний приклад - виробничі цехи, окремі типи складів. Довго служать при використанні в умовах високої вологості і в агресивному середовищі з середніми показниками, при температурі від -20 до +50 ° C. Одним з позитивних моментів є те, що вони не залишають слідів на статевому покритті.

Колеса з контактним шаром, виготовленим із стандартної гуми, в центрі конструкції мають обід з поліпропілену. Замість нього можуть використовуватися сталеві диски, що з'єднуються між кріпильними елементами. В ролі останніх, як правило, виступають болти або заклепки. Діаметр колеса складає від 75 до 250 мм. Вантажопідйомність візка, оснащеної ними, досягає 390 кілограм.

Колісні опори з шинками з вулканізованої гуми

У деяких видах господарської діяльності потрібна велика вантажопідйомність. Для цього на роликах використовуються колісні вулканізованої шинки. Вони дозволяють переміщати вантажі з великою масою на нерівних поверхнях.

Шини з вулканізованої гуми стійкі до впливу вологи, мають антикорозійного стійкістю і стійкістю до агресивного середовища. При їх використанні спостерігається невисокий рівень шуму і плавність ходу. Діаметр таких коліс складає від 80 до 380 мм, а вантажопідйомність візка може досягати 800 кг.

Колеса з шинками з термопластичної гуми

Такий вид контактної поверхні призначений для рівних і гладких підлог. Експлуатується в торгових залах, медичних установах, готелях, ресторанах. В якості основи контактного шару роликів використовується поліпропілен або термостійкий, посилений пластик. Основні характеристики термопластичной шинки:

  • стійкість до агресивних хімічних середовищ;
  • низький рівень шуму при коченні колеса;
  • досить широкий температурний діапазон для експлуатації: від -20 до +50 ° C.

Діапазон діаметрів коліс з контактним шаром з термопластичної гуми складає від 40 до 200 мм. Вантажопідйомність візків доходить до 250 кг.

Колеса з двокомпонентної литої гуми

Такі вироби призначені для роботи як всередині приміщень, так і під відкритим небом. З їх допомогою можна переміщати вантажі різного типу з широким діапазоном маси. Наприклад, такі колісні опори встановлюються на сміттєві баки, медичні візки та інше пересувне обладнання.

Двокомпонентна гума, з якої виготовляється контактний шар, підвищує прохідність переміщуються пристроїв. Такі ролики дозволяють візків переїжджати різні перешкоди, будь то пороги, нерівності підлоги, сходинки або вибоїни. Як і в попередніх прикладах, контактна поверхня з двокомпонентної гуми стійка до впливу вологи і хімічної середовища. Обід коліс і роликів представлений у вигляді двох оцинкованих дисків. Їх діаметр від 100 до 350 мм, а вантажопідйомність візка в межах 410 кг.

Колеса з поліуретану

Характерна риса контактного шару роликів з цього матеріалу - еластичність. Ще однією особливістю коліс з поліуретану є спрямований обід. Матеріал для контактного шару проходить полімеризацію, в результаті він набуває еластичність. Ключовим моментом процесу є змішування органічних хімічних сполук поліспиртів, диизоцианатов та інших еластомерів. Відбувається це таким чином:

  1. Складові поліуретану наводяться в рідкий стан. Робиться це шляхом їх нагрівання до температури плавлення.
  2. Суміш, отриману в процесі попередньої реакції, разом з пластмасовим або металевим ободом поміщають в спеціальну гарячу форму і нагрівають.

Підсумок перерахованих вище дій: поліуретан з'єднується з основою колеса. Контактний шар роликів набуває пружність, міцність стійкість до деформації і інші важливі споживчі характеристики.

Поліуретанові колеса, як і більшість гумових, стійкі до агресивних середовищ. Вони не потребують спеціального догляду, не схильні до подряпин. Візки, оснащені колесами з поліуретану, демонструють високу вантажопідйомність (вона може досягати 1800 кг при діаметрі від 80 до 350 мм) і швидкохідні. Останній показник досягається за рахунок стійкості до деформації. Поліуретановий контактний шар коліс витримує температуру в діапазоні від -25 до +75 ° C.

Литі колеса

На практиці часто використовуються монолітні ролики, в яких відсутня шинку. Вони виробляються методом лиття, відрізняються тим, що підстава та контактний шар виготовлені з однакового матеріалу. В якості останнього використовують чавун, а також термопластики: поліпропілен, поліамід, фенол та інші. Розглянемо докладніше приклади.

Поліпропіленові колеса отримують методом лиття під тиском. Вони стійкі до агресивних хімічних середовищ, таким як:

  • спирти;
  • слабкі луги;
  • неорганічні кислоти;
  • окремі види жирів і масел.

Ролики витримують температуру в інтервалі від -25 до +60 ° C. Використовуються у виробництві меблів і в харчовій промисловості. Найбільше практичне застосування отримали ролики з граничною вантажопідйомністю 430 кг, але є версії, що дозволяють транспортувати до 700 кг.

Особливі характеристики

Для виготовлення литих виробів з контактним шаром роликів з поліаміду береться матеріал високої якості. Мають виражені антикорозійними властивостями. У них низька зусилля кочення, вони стійкі до хімічної середовищі, механічних впливів, зносостійкі, довго служать, але при цьому не вимагають догляду. Зазвичай ролики з таким контактним шаром використовуються в температурному діапазоні від -35 до +60 ° C. Деякі моделі коліс з армуванням можуть експлуатуватися і в особливо екстремальному середовищі, при +170 ° C. Вантажопідйомність досягає 1100 кг.

Для виготовлення литих чавунних роликів береться спеціальна форма для лиття. Туди поміщається чавун, він плавиться, матеріалу надається певна конфігурація. Після завершення процесу лиття готовий виріб покривається лаком для додаткової термостійкості. Далі на токарному верстаті обробляється окружність і ділянку шинки, що контактує з підлогою.

Чавунні колеса в процесі експлуатації вимагають мастила. Для цієї мети вони оснащуються спеціальним ніпелем, розташованим на маточинах. Чавунні ролики працюють в широкому температурному діапазоні. Він становить від -100 до +300 ° C. Використовуються вони в агресивному середовищі. Візки з чавунними колесами відрізняються особливою великовантажних: до 1400 кг. При цьому діаметр невеликий, перебуває в діапазоні від 80 до 250 мм.

Колеса з фенолу створюються з фенольних смол в суміші з іншими компонентами. Відмінною рисою є відсутність азбесту, що позитивно позначається на здоров'я людей, зайнятих експлуатацією. Фенол - коррозионностойкий матеріал, контактний шар роликів з нього не схильний до дії таких органічних речовин, як:

  • етиловий спирт;
  • всілякі розчинники;
  • бензол;
  • бензин;
  • жири.

Фенол - це твердий, міцний матеріал. Ролики з контактним шаром з нього довго служать, забезпечують візків вантажопідйомність до 600 кг.

Пневматичні колеса

На пневматичних колесах використовуються надувні шинки. Вони складаються з листкового корду і внутрішньої камери, заповненої повітрям. Для більшого зчеплення з грунтової поверхнею вони оснащуються рифленим протектором. Контактний шар роликів стійкий до підвищеної вологості і агресивних середовищ. Устаткування виробляє мало шуму, його вантажопідйомність при діаметрі коліс 200-250 мм може бути як в межах 250 кг, так і вище.

Контактний шар шинки напівпневматичні роликів виготовляється з гуми. Зовні вона являє собою товсту трубку. Візки, на яких використовуються напівпневматичні ролики, характеризуються невеликою вантажопідйомністю - в межах 100 кг. З іншого боку, вони підходять для експлуатації на нерівних поверхнях, пересуваються плавно і без шуму, вологостійкість, функціонують в агресивному середовищі. Як обода використовуються поліпропіленові або сталеві диски. Перший варіант виготовляється литтям під тиском, другий випрессовкі з подальшою оцинкуванням. Діаметр роликових коліс коливається в діапазоні 200- 425 мм.