Як підібрати колісні опори для візка

Колісна опора є роликом або колесом з вилковим кріпленням у вигляді кронштейна. Вони випускаються з болтом чи отвором під нього, з платформою. Для останніх використовуються 2-4 поворотні або неповоротні кріплення, які вставляються в спеціальні отвори. Інші колісні опори для візків обертаються вільно, оскільки фіксуються лише одним болтом.

У кожної вантажної тачки ця частина найбільш уразлива. Колеса приймають на себе максимум навантаження від ваги предметів, що перевозяться. Під час транспортування вони б'ються об нерівність підлоги, вдаряються об гострі кути. У промисловості та на виробництві опора нерідко страждає від хімічних впливів. Тому періодично виникає потреба у купівлі нової.

Навіщо це потрібно

Колісна опора – найважливіша, найбільш чутлива до негативних факторів та необхідна частина вантажного візка. Вона дозволяє повноцінно реалізувати функціонал складського обладнання. У безвісних конструкціях саме основа з'єднує колесо та раму. Найчастіше вона робиться із високоміцної сталі.

Колеса з часом зношуються. Вони стираються при активній експлуатації, частій їзді по нерівній підлозі, землі. Іноді їх змінюють раніше часу тому, що вони залишають на покритті складу негарні сліди або важать надто багато, погано повертаються.

Важливо! Опору найкраще вибирати разом із колесом. Багато критеріїв покупки одного та іншого виробу збігаються. Домогтися відмінних експлуатаційних характеристик складської техніки вийде, якщо правильно вибрати пару, а не кожен приладдя окремо.

Важливі критерії при покупці

До придбання опори варто поставитися дуже серйозно, адже від неї залежить зручність застосування та функціональність вантажного візка. Мають значення такі параметри:

  • тип колеса. Випускається кілька різновидів, розрахованих на їзду різними поверхнями;
  • діаметр;
  • статичне та динамічне навантаження;
  • загальна максимальна вага, що витримується всією конструкцією;
  • стійкість до вологи, хімічних та інших негативних впливів.

Перше, чим цікавиться досвідчений покупець – максимальна вага, на перевезення якої розрахована конструкція.

Важливо! За стандартною формулою, максимальну масу потрібно розділити на чотири, тобто за кількістю коліс. Але отриманий результат буде умовним, адже під час перевезення тачка буває перевантаженою лише з одного боку. Тому вагу конструкції краще ділити на три.

Покриття підлоги

Друга важлива характеристика – де саме планується користуватися візком. Не всі колеса універсальні та однаково добре їздять по землі, асфальту, цементу або плитці. Деякі гірше справляються з перешкодами у вигляді нерівностей, ямок.

Буває, що складська техніка використовується лише у приміщенні, або застосовується також у кузові транспорту, що на вулиці. Все це потрібно враховувати при покупці. Так, для цементованих або покритих плиткою підлог підходять вироби з гуми або поліуретану. Для їзди по землі, металевим, асфальтованим покриттям варто купити еластичні прогумовані або пневмоколеса.

Стійкість до впливів довкілля

Насамперед, мається на увазі контакт з агресивними речовинами, наприклад, кислотами. Перед покупкою потрібно переконатися в стійкості шин, роликів, дисків до температури та вологості середовища, де вони зберігатимуться і постійно використовуватимуться. На деяких підприємствах тачки часто піддаються впливу рідин, масел, що ушкоджують чутливі до них матеріали.

На складах, де постійно використовують різні вуглеводні, жири, краще користуватися поліамідними або поліуретановими колесами. Гума від таких впливів швидко прийде в непридатність. При підвищеній вологості й там, де працюють із сольовими розчинами, оптимальним вибором стане нержавіюча сталь. Для гарячих цехів купують термостійкі вироби.

Які є різновиди

Розбираючись, як вибрати колісну опору, варто розглянути асортимент варіантів від виробників. Їх класифікують за різними критеріями. Один із найважливіших – призначення. Залежно від цього колеса бувають:

  • побутові. Це найпростіші моделі, що встановлюються на будівельних та садових візках. До такої категорії відносять також меблеві ролики;
  • складські. Є на обладнанні, що використовується при перевезенні вантажів. Весь час піддаються інтенсивним навантаженням, тому мають покращені характеристики;
  • промислові. Встановлюються на обладнанні, що часто переміщується;
  • великовантажні спеціалізовані, розраховані для застосування в агресивному середовищі.

Колеса бувають поворотними та неповоротними. Перші обертаються на 360 градусів по вертикальній осі та відмінно маневрують у вузьких коридорах, обмежених умовах. Тачка з неповоротними їде у строго заданому напрямку. Така база виглядає як штампована цільна пластина.

Всі колеса виконують однакову функцію, тобто призначені для пересування і приймають на себе вагу візка. Підібрати потрібні варіанти можна за посиланням https://www.fregat.com.ua/katalog/. Вони відрізняються за матеріалами, наявністю або відсутністю кронштейна, підшипників. Розглянемо кожен з цих параметрів.

Матеріал

Від нього залежить призначення колеса та умови, в яких його можна безпечно та довго використовувати. Так, колеса бувають:

  • гумовими. Добре витримують сильні удари;
  • поліамідними, поліуретановими. Їм не страшні контакти із нафтопродуктами, агресивними речовинами, кислотами;
  • м'якими гумовими. Вони не залишають слідів на підлозі, тому підходять для фармацевтики підприємств харчової промисловості;
  • пневматичними. Добре їздять вулицею.

Пневмоколеса робляться з рифленим протектором.

Підшипники

Забезпечують легкість ходу. Підшипники поділяються на три види - ковзаючі, роликові, кулькові. Останні використовуються найчастіше. Вони найбільш міцні, справляються з різними навантаженнями та майже невибагливі у догляді. Кулькові підшипники встановлюють до поліуретанових, литих, пневмоколес. Роликові встановлюються на промислових тачках.

Після вибору відповідних коліс необхідно визначити навантаження на кожну опору. Залежно від цього, вибирається потрібний тип кріплення. Опціонально деякі опори бувають оснащені напрямними фіксаторами. На деяких для підвищення функціональності також монтуються гальма, блокатори.